divendres, 21 de març del 2014

ROCA NEGRE ( CASTELLDEFELS )


Aquesta tarda sortint de treballar hem agafat uns entrepans, aigua, la motxilla i en companyia de la meva parella hem anat a fer un volt per Castelldefels, fins aquí, res de nou, ja que és un costum, que des de fa un temps hem fet alguns divendres, però avui hem decidit anar fins a la "Roca Negre" coneguda també per Cal Ganxo, quan jo era nen fa ha uns quants dies ... es  coneixia com a paret Jofre. 






Aqui ens varem iniciar molts en les maniobres de corda,  jo mateix amb uns 12 anys i amb posterioritat, als 14 mes o menys vaig fer  la meva primera sortida del curs d'escalada, en aquell temps, tot just tenia tres vies i dues d'elles eren en gran part artificial.
A dia d'avui proliferen les vies en lliure (veure ressenya adjunta) cosa de la qual me n'alegro.




La part dolenta de tot això, és la gran quantitat d'escombraries que hi ha per tot arreu, suposo que per la seva proximitat al nucli urbà, tot i que en altres llocs, Papiol per exemple , aquesta proximitat no és problema, proliferen també, pintades exagerades (no les típiques que es limiten a posar el nom de la via i la seva dificultat).














Bé, suposo que el que per mi és brutícia, per a altres serà art, tot i que a la meva manera de veure,  bé es podrien expressar en un altre tipus de suport.

La conjunció de tots aquests factors, amb l'afegit, de les restes d'un important incendi i la vista del que en un altre temps va ser un gran i esplendorós pi,  que jeu mort recolzat en la petita paret en la qual molts companys i jo mateix varem  realitzar els nostres primers passos d'estreps en desplom,.





Formen una visió estranyament trista i rabiosa alhora, no entenc que havent convertit la petita casa abandonada que trobàvem just abans d'arribar a la paret, en un centre " D'EDUCACIÓ AMBIENTAL" tingui semblant destrossa a escassa distància i no es faci res, bé espero que algú li posi un remei ni que sigui parcialment a tot això.

LINK A CAL GANXO  " CENTRE D'EDUCACIÓ AMBIENTAL "